انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی رشته ها بهترین موسسه انجام پایان نامه حقوق و مهندسی صنایع, پدافند غیرعامل و مدیریت,اقتصاد,تحلیل آماری,شبیه سازی نرم افزاری پروژه های دانشجویی
آدرس ایمیل؛ DRTAHQIQ@GMAIL.COM
تماس: 09104603123
سایت: http://drtahqiq.website2.me/

  • ۰
  • ۰

دستگاه عصبی مرکزی و دستگاه عصبی محیطی : علم فیزیولوژی

دستگاه عصبی

 انجام پایان نامه فیزیولوژی : بطور کلی عملکرد بدن تحت کنترل دستگاه عصبی می­باشد. دستگاه عصبی از دو بخش دستگاه عصبی مرکزی[۱] و دستگاه  عصبی محیطی تشکیل شده است. دستگاه عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع می­باشد که از پیچیدگی بالایی برخوردار است.

دستگاه عصبی محیطی از ۱۲ جفت رشته­ های عصبی مغزی و ۳۱ جفت رشته ­های عصبی نخاعی تشکیل گردیده است.

که مغز و نخاع را به سایر قسمت­های بدن ارتباط می­دهد. دستگاه عصبی محیطی شامل دو بخش حسی و حرکتی است. بخش حسی پیام­های حسی را از اندام­ها به دستگاه عصبی مرکزی هدایت می­کند و بخش حرکتی، ارسال پیام­های عصبی را به اندام­های حرکتی بر عهده دارد.

علم فیزیولوژی

علم فیزیولوژی شامل مطالعه نحوه عملکرد دستگاه­های بدن است. فیزیولوژی ورزشی شاخه­ ای از علوم ورزشی است که به مطالعه چگونگی تغییر ساختار، کنش بدن و سازگاری­های ایجاد شده بر اثر فعالیت­های ورزشی می­پردازد.

طی سال­های گذشته، تغییرات و سازگاری­های ایجاد شده در سطح سلولی مورد توجه محققان علوم ورزشی قرار گرفته است. این سازگاری­ها باعث ارتقا عملکرد سیستم­های حیاتی بدن و در نهایت منجر به بهبود سلامت انسان می­شود.

نورون ها

نورون­ ها اصلی­ترین سلول­های عصبی هستند که وظیفه انتقال اطلاعات عصبی را برعهده دارند. این سلول­های عصبی از طریق دندریت ­ها،  اطلاعات را دریافت و از طریق آکسون اطلاعات را به سلول­های بعدی  منتقل می­کنند.

سیستم عصبی- عضلانی یکی از سیستم­های حیاتی بدن است که در اجرای فعالیت­های بدنی نقش مؤثری ایفا می­کند. علاوه بر  این، اهمیت این سیتم برای درمان بیماری­های حرکتی و عصبی- عضلانی غیر قابل انکار می­باشد. رشد و حفظ سیستم عصبی عضلانی مهره­ داران نیازمند فعالیت مجموعه­ ای از پلی پپتیدهایی است که تحت عنوان فاکتورهای نوروتروفیک شناخته شده­اند ]۱[.

ازین رو مطالعه بیشتر سیستم­های عصبی عضلانی و فاکتورهای مؤثر بر آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

مروری بر فعالیت و ساختار مولکولی نوروتروفین­

تاریخچه نوروتروفین­ ها [۱] (NT) در پستانداران، در سال ۱۹۵۰ با کشف فاکتور رشد عصب[۲]NGF  به عنوان یک فاکتور ضروری برای رشد آکسونی، آغاز شد و ۳۰ سال بعد انواع دیگر آن­ها، شامل عامل عصبی تغذیه­ای مشتق از مغز (BDNF)، NT-3 و NT-4/5 کشف شدند.

ادامه در انجام پایان نامه دکتر تحقیق!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی