انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی رشته ها بهترین موسسه انجام پایان نامه حقوق و مهندسی صنایع, پدافند غیرعامل و مدیریت,اقتصاد,تحلیل آماری,شبیه سازی نرم افزاری پروژه های دانشجویی
آدرس ایمیل؛ DRTAHQIQ@GMAIL.COM
تماس: 09104603123
سایت: http://drtahqiq.website2.me/

  • ۰
  • ۰

تبلیغات اینترنتی چه تاثیری در توسعه صنعت گردشگری دارد؟

 انجام پایان نامه گردشگری

انجام پایان نامه تاثیر تبلیغات اینترنتی در توسعه صنعت گردشگری ایران :  با گستری فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت نیز بعنوان یکی از مهمترین ابزار مورد استفاده بازاریابان قرار گرفته است. تبلیغات اینترنتی، از پرکاربردترین روش­های استفاده از اینترنت می­باشد. در این مقاله سعی شده است با ارائه تعاریفی دقیق از تبلیغات اینترنتی، تاثیر این متغیر بر توسعه صنعت گردشگری، بررسی گردد.

 

تبلیغات اینترنتی 

آگهی رایگان

پرسشنامه مورد استفاده، دربرگیرنده ابعاد بنرهای تبلیغاتی، موتورهای جستجو، پست الکترونیک، مجلات اینترنتی و وب­سایت­ها می­باشد که میان جامعه آماری پژوهش توزیع شد. با بکارگیری نرم افزار SPSS، پایایی پرسشنامه، تائید و با استفاده از نرم­افزار LISREL، رابطه میان متغیرها و توسعه صنعت گردشگری بدین صورت مشخص شد که پست الکترونیک با مقدار ۰٫۷۱، مؤثرترین عامل و مجلات اینترنتی با وزن ۰٫۲۹ کم اثرترین عامل بر توسعه صنعت گردشگری می­باشند.

همچنین از طریق آزمون همبستگی اسپرمن، رابطه میان متغیرها نیز بررسی شدند که رابطه وب سایت­ها با بنرهای تبلیغاتی با مقدار ۰٫۸۱۱، از قوت بیشتری برخوردار بوده و پس از آن، رابطه میان متغیرهای پست الکترونیک با بنرهای تبلیغاتی و پست الکترونیک با موتورهای جستجو به ترتیب با مقادیر ۰٫۴۶۵ و ۰٫۳۹۶ از اهمیت کمتری برخوردار بودند.

واژگان کلیدی: تبلیغات اینترنتی، گردشگری، مدلسازی معادلات ساختاریافته

مقدمه

امروزه بازارها با سرعتی باور نکردنی در حال دگر گونی هستند؛ یعنی در این عصر، علاوه بر جهانی شدن شاهد انتقال قدرت، رشد سریع و پذیرش نامهای تجاری فروشگاهی و . . . هستیم. چنین تغییراتی، شرکت­ها را در اتخاذ خط مشی مناسب، به اشتباه می­اندازند. متاسفانه مردم و حتی بسیاری از مدیران ارشد درک صحیحی از بازاریابی ندارند.کاربرد فرآیند بازاریابی فقط به کالاها و خدمات محدود نمی­گردد، بلکه آن را می­توان برای هر چیزی از جمله، ایده­ها، وقایع و رویدادهای بازاریابی و جستجوی فرصت­های بازار دانست (Kotler, 2005; 668).

بازاریابی و نقش آن در ارتقاء بنگاه­ها و تاثیری که در توسعه و رشد اقتصادی کشورها دارد بر کسی پوشیده نیست. اینترنت از جمله عوامل موثر بر بازاریابی و روش­های رونق دادن به این فعالیت­ها در عرصه کنونی است. روش­های نوینی بر پایه اینترنت و فناوری ارتباطات و اطلاعات در زمینه بازاریابی به وجود آمده و هم اکنون بازاریابی الکترونیکی و بازارهای الکترونیک به سرعت در کشورهای در حال توسعه رو به گسترش است (کولین، ۱۳۸۳؛ ۱).

با پیشرفت فناوری اینترنت، بدلیل این که اینترنت شرکت­ها را قادر می­سازد که با مشتریان ارتباط بهتر و مؤثرتری برقرار کنند و تولیدات خود را بر اساس نیازهای آنها ایجاد نمایند، تعداد بیشتری از شرکت­ها ا ز اینترنت جهت بازاریابی و کانال­های توزیع استفاده می­کنند (Chaffy et al, 2004; 5).

بازاریابی الکترونیک عبارتست از مبادله اطلاعات تجاری جهت آگاهی، یادآوری و ترغیب مشتریان بدون استفاده از کاغذ که در آن نوآوری­هایی مانند مبادله الکترونیکی داده­ها، پست الکترونیکی، تابلو اعلانات الکترونیک و سایر فن­آوری­های مبتنی بر شبکه و اینترنت استفاده می­شود (Cheen, 2002; 7).

بازاریابی اینترنتی، فرآیند ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان از طریق فعالیت­های online جهت تسهیل مبادلات ایده، محصولات و خدمات برای ارضای نظرات هر دو طرف می­باشد (Imber & Toffler, 2000).

با توجه به گسترش روزافزون استفاده از اینترنت، می­توان از بازاریابی االکترونیکی در بسیاری از موارد از قبیل تبلیغات، توزیع، ذخیره جا و . . . در گردشگری استفاده نمود. اینترنت و ابزار الکترونیکی به واسطه این که زمینه ایجاد نمایش محصولات گردشگری و ارائه اطلاعات دقیق به گردشگران را فراهم می­سازد، ضمن جلب رضایت گردشگران، افزایش گردشگران ورودی را درپی خواهد داشت (Arun, 2004; 6).

انجام پایان نامه گردشگری

بازاریابی گردشگری

در آغاز سده ۲۱، موضوع جهانگردی بعنوان صنعتی پویا، بزرگ، متنوع و درآمدزا و نیز بعنوان یکی از بخشهایی که بر رشد اقتصادی جهان تاثیر بسیار زیادی دارد، مطرح شد. تمامی کشورها در رقابتی فشرده و تنگاتنگ در پی استفاده از فرصت­ها و مزایای بیشمار حاصل از آن بوده تا بواسطه آن، رفاه نسبی را برای حال و آینده جوامع خود رقم بزنند.

بدیهی است توسعه صنعت گردشگری برای هر کشور می­تواند منافع استراتژیک و حیاتی از جنبه­های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد. کشورهای مختلف نیز با تکیه بر مسائل فرهنگی و اقتصادی خویش از منظر خاص، آن را مورد توجه قرار می­دهند.

مسلماً در صنعت گردشگری، سرمایه­های ملی جهانگردی هر کشور، جاذبه­های آن کشور می­باشد که می­تواند بعنوان پارامترهای ارسالی برای توسعه گردشگری باشد. در این میان، ایران نیز از این قاعده مستثنی نمی­باشد. جاذبه­های فرهنگی ایران همانند آثار و ابنیه تاریخی، موزه­ها، مکان­های دیدنی و زیارتی، جشنواره­های ملی هنر و صنایع دستی، موسیقی فرهنگ عامه، آئین و رسوم ملی، مذهبی و جاذبه­های اکوتوریسم و مناظر و چشم­اندازهای زیبا و دل­انگیز و چهارفصل بودن کشورمان از مهمترین عوامل جذب گردشگر به ایران می­باشد.

آگهی استخدام

درج آگهی رایگان

آگهی خرید خانه در تهران

بازاریابی گردشگری را اساساً می­توان فرآیند عرضه خدمات بمنظور تامین تقاضای توریست­ها در بازارها و مقاصد گردشگری بیان کرد. در سطح خرد نیاز به تقسیم­بندی بازار داشته و در سطح کلان، تحلیل بازار برای تعیین ارزش کلی بازارها و حوزه فعالیت برای سازمان ملی گردشگری می­باشد.

گردشگری اساساً بمعنای مسافرت از یک مبدا به یک مقصد بمنظور سیاحت یا تجارت است و مفهوم آن فرآیندهای مبادله فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را نیز دربرمی­گیرد. این عوامل درمجموع، شبکه­ای را بوجود می­آورند که برای آن، واژه مسافرت یا گردشگری بکار برده می­شود (لومسدن، ۱۳۸۳).

بازاریابان گردشگری باید در موضعی قرار گیرند که قدرت و شناسایی دینامیک نظام گردشگری را داشته باشند. در تحلیل گردشگری از منظر بازاریابی باید نیازهای اساسی در زمینه کنترل تقاضا در بازارهای پیچیده شناسایی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند.

تبلیغات الکترونیکی

تبلیغات در حقیقت ارتباط با معرفی محصول یا خدمات از طریق کانال­های توزیع گوناگون در مقابل دریافت وجه از سازمان است. برخلاف گذشته داشتن مشتری از داشتن فروش مهمتر است. در دنیای امروز تبلیغات هزینه نیست بلکه یک نوع سرمایه­گذاری است برای پیشبرد اهداف سازمانی (دهدشتی، ۱۳۸۳).

رسانه­های دیگر تبلیغاتی قادر به برقراری روابط شدید تعامل نیستند ولی اینترنت بعنوان یک رسانه بر خط دارای قابلیت ایجاد تعاملات دوطرفه در یک فضای الکترونیکی می­باشد و امکان تبلیغات نفر به نفر را فراهم می­کند. ابزار تبلیغاتی در اینترنت بسیار هستند که در زیر به برخی از آنها پرداخته خواهد شد:

بنر تبلیغاتی

پیغامی تبلیغاتی است که به شکلی هنری شامل متون و تصاویر زیبای روی صفحات وب سایت ظاهر می­شود و بینندگان را به سایت آگهی دهند و یا به صفحه مشخصات کالا هدایت می­کند.

مزیت مهم بنر این است که به صورت فعال عمل می­کند و مشتری رابه سایت آگهی­دهنده می­کشاند، تهیه بنر به سرعت و با هزینه کم امکان پذیر است و در طراحی آن می­توان از جاذبه­ها و تکنیک­های مختلف مانند گرافیک، عکس و انیمیشن استفاده کرد (فرزانه، ۱۳۸۴).

موتور جستجو:

با افزایش اطلاعات در اینترنت یافتن اطلاعات مفید است که در کل کار چندان ساده­ای نیست و موتورهای جستجو به دنبال ایجاد نیازهای جدید در مصرف­کنندگان بوجود آمده است. تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو در سال ۲۰۰۳ به عنوان عمومی­ترین شکل تبلیغات اینترنتی معرفی شد.

از آنجا که تبلیغات با موتور جستجو به ارائه اطلاعات تجاری مربوط در زمان مورد نیاز مشتریان می­پردازد، نسبت به شکلهای دیگر تبلیغات اینترنتی مقبولیت بیشتری دارد. مانند موتورهای پیمایشی گوگل، لیست خود را به صورت خودکار تشکیل می­دهد و کاربران می­توانند در بیان این لیست انتخاب کنند.

 

 

آگهی خرید و فروش خودرو

نیازمندیها

آگهی همشهری

 

پست الکترونیک

یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات است. با افزایش روز افزون استفاده از پست الکترونیک این ابزار به شیوه اثر بخشی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است. تبلیغات از این طریق ابزار مقرون به صرفه­ای است که از نرخ پاسخگویی بالایی برخوردار است (علیخانزاده، ۱۳۸۵).

ادامه در  انجام پایان نامه مدیریت دکتر تحقیق

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی