انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی رشته ها بهترین موسسه انجام پایان نامه حقوق و مهندسی صنایع, پدافند غیرعامل و مدیریت,اقتصاد,تحلیل آماری,شبیه سازی نرم افزاری پروژه های دانشجویی
آدرس ایمیل؛ DRTAHQIQ@GMAIL.COM
تماس: 09104603123
سایت: http://drtahqiq.website2.me/

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ov 4, 2019

ارشد حقوق :  مبانی وجوب تسلیم و حق حبس در قانون مدنی ایران

انجام پایان نامه حقوق : دامنه اختلافات نظرهای فقهی در مبانی وجوب تسلیم به کتب حقوقی نیز کم و بیش سرایت کرده و برخی از حقوقدانان کشورمان در تفسیر ماده ۳۶۲ قانون مدنی معتقد شده اند که  اقتضاء حصول تقل  و انتقال و تبدیل ملکیت مبنای وجوب تسلیم است زیرا وقتی مال به غیر منتقل شد به موجب عقد باید آن را تسلیم کند و وضع ید   در مال غیر بدون اذن مالک جایز نیست از سوی دیگر قانون مدنی در ماده ۲۲۰ مقرر داشته است

"عقد نه فقط متبا ملین را با اجرای آن چیزی که در آن تصریح شده استملزم می نماید بلکه متعاملین به کلیه نتایجی که به موجب عرف و عادت یا   به موجب قانون  از عقد   حاصل می‌شود مانند می باشند".

 و شق سوم  و چهارم ماده ۳۶۲ قانون مدنی بر این اساس که یک اصل کلی در عقد بیع تنظیم گردیده است.(مدنی،۱۳۶۹:صص۳۲)

 برخی دیگر با رد نظر فوق التزام به تسلیم در عقد بیع را ناشی از امانت قانونی ندانسته و صرفا آنرا ناشی از عقد بیع می دانند. و به نظر می رسد مقصود آنان نظر مشهور فقهاء امامیه است که اطلاق عقد مقتضی  تسلیم عوضین می باشد. متاسفانه در شرح و تفصیل این مبنا توضیحاتی ارائه نشده است.

 برخی دیگر از نویسندگان نیز میل به دلالت عقد بیع بر وجوب تسلیم نموده و التزام بایع به تسلیم مبیع و مشتری به ثمن را ناشی از ابتناء عقد بیع بر آن دانسته اند و تعهد به تسلیم را  جزو شروط ضمنی عقد بیع  محسوب داشته اند.

 در قانون مدنی ایران همانطور که در  مبحث پیشین گذشت ماده ۳۶۲ تحت عنوان آثار بیع صحیح به بیان التزامات بایع و مشتری پرداخته است. و آنها را در چهار مورد بیان داشته است:

 ۱. به مجرد وقوع بیع مشتری مالک مبیع و مالک ثمن می شود.

 ۲. عقد بیع بایع را ضامن درک مبیع و مشتری را ضامن درک ثمن قرار می دهد.

 ۳. عقد بیع بایع را به تسلیم مبیع ملزم  می نماید.

 ۴. عقد بیع مشتری را تأدیه ثمن ملزم می کند.

 با دقت نظر در موارد چهارگانه فوق می توان دریافت که همه آنها به طور یکسان از آثاربیع بهره مند نیستند بلکه مورد اول که همان  تملیک و انتقال مبیع و ثمن است جزو مقتضیات ذات عقد است و اساساً بیع عبارت است از تملیک عین به عوض  معلوم و در اثر تملیک است که مالکیت مبیع به مشتری و مالکیت ثمن به  بایع انتقال می یابد از این رو نمی‌توان در ضمن عقد شرط خلاف آن کرد و حال آنکه  رد مورد دیگر را می توان با درج شرط ضمن عقد صریحاََ یا به طور ضمنی بی اثر کرد. لذا به نظر می رسد قانونگذار آنها را جزو آثاری که ناشی از اطلاق عقد بیع می‌باشند به شمار آورده است و باز با در نظر گرفتن سیاق عبارات بندهای ۳ و ۴ ماده فوق و در کنار آن ماده ۳۷۶ قانون مدنی که مقرر می‌دارد: " در صورت تاخیر در تسلیم مبیع  یا ثمن ممتنع اجبار به تسلیم می شود".

  می توان دریافت که قانونگذار دو الزام و تکلیف جداگانه و مطلق را بدون این که مقید به مطالبه طرف مقابل باشد در نظر گرفته و رد  عوضین را یک تکلیف فوری می‌داند به طوریکه تاخیر هر کدام از تسلیم امتناع محسوب و محکوم به  اجبار خواهد بود.

  از این ماده بر می‌آید که قانونگذار امتناع مطلق را نمی پذیرد و به طوری که یکی از طرفین اصلا از تصمیم خود داری  کند و در صورت تخلف از فوریت تسلیم  تأخیر کننده را  اجبار به تسلیم می نماید.

قانون گذار اصل تساوی درتسلیم مبیع و ثمن را در ماده  ۳۷۷ مطرح نموده است و آن را بر رسمیت می شناسد  لیکن در بیان کیفیت به اجرا درآمدن این  تساوی هیچگونه اولویتی در  تقدیم را نمی‌پذیرد. (مدنی،1368:ص25)

ماهیت حق حبس

با توجه به مقدماتی که ذکر شد روشن است که یک حق در معنای یک اقتدار و توانایی برای گزینش آزادانه امتناع مشروع از دادن مالی که در اثر عقد بیع مال دیگری شده است و یا در معنای کلی از ادای مال غیر که بدون اذن مالک در ید یا ذمه اوست و یا تسلیم و تا دیه اختیاری آن با صرف  نظر نمودن از منافعی که در صورت امتناع برای خود حفظ می‌کرد، می باشد. و باز روشن است که حق حبس نوعی حق مالی است زیرا برای تامین و تنظیم روابط مادی میان  با یع و مشتری  مطرح می‌شود و در صورت فوت صاحب حق به ارث میرسد و  لذا انطباق با  تعریف  حق مالی دارد. و اما در این که آیا حق عینی است( اصلی یا تبعی) و یا حق شخصی است و یا ماهیت دیگری دارد در فقه امامیه گفتار  مبسوطی که دقیقاً بیانگر مطلب باشد نیافتم و توجیه گویای که  وافی به مقصود باشد ندیدم مع ذلک در فرض اینکه یکی از متبایعین امتناع از تسلیم کرده و دیگری با به کار بستن حق حبس را حبس نماید.

سپس  ممتنع است بدون اذن حابس اقدام به قبض کند نظراتی ارائه شده است که تا اندازه ای اشاره به ماهیت حق حبس دارد: یک نظر این است که حق حبس یک حق عینی است و تبعی مثل حق مرتهن نسبت به  عین مرهونه و از این جهت که در فرض مزبور حق عینی حابس  رعایت نشده است  قابض ممتنع مرتکب گناه شده و قبض نیز باطل و بلا اثر است و هرگونه تصرفات   قابض بدون اذن صحیح نبوده و مستوجب  ضمان می باشد هرچند که او پس از عقد مالک مال محبوس بوده و ضامن قیمت منافع آن نیست .

 این وجه را صاحب جواهر مناسب با ارفاق و حدیث ضرار دانسته است و صاحب فقه الصادق نیز  بدان معتقد می باشد.

 نظر دیگر این است که حق حبس به غین تعلق ندارد و یک امر خارجی است بلکه یک حکم شرعی است  و قابض بدون اذن چون موجب  اسقاط حبس دوست شده است گناهکار می باشد والا عین، ملک اوست و مانعی در تصرف آن وجود ندارد. بله  کسانی که حق را ناشی از  ادله ای می‌دانند که بر دلیل سلطنت و  حرمت مال غیر حکومت می‌کند مانند کسانی که مبنای  شرعی مستقلی برای  حق حبس  ذکر کرده اند ماهیت حق را نیز یک حق عینی می پندارند.

 امام خمینی (ره) در خصوص فرض موجود نظر دیگری دارد که هرچند اجمالی ولی قابل تأمل و دقت است ایشان می فرمایند:

  حابس حق استرجاع  به قابض بدون اذن  را دارد لیکن قابل  غاصب نیست زیرا مالک است و حق تصرف دارد و حق به حبس  گرفته است همان طور که حق خیار به عقد تعلق دارد نه به عین بله اگر ترتیب اثر بر اقباض با  قبض به حق را در نظر بگیریم برای این  قبض اثری با نیست.

در تحلیل نظرات می‌توان در این که حق حبس  حق  عینی  خواه اصلی یا تبعی نمی باشد چنین گفت  که  اولا حق عینی به عین تعلق می‌گیرد و حال آنکه  حق حبس این طور نیست و با حق مرتهن بر عین مرهونه متفاوت است بلکه متعلق و موضوع حق تنها حبس با خودداری از تسلیم است به عبارت دیگر حابس حق  در خودداری کردن از تسلیم عین منتقل شده به دیگری دارد و این به دلیل شرایط خاص حاصله از تساوی در تسلیم و همزمانی آنهاست و کلیه حقوق عینی آن متعلق به مالک است و مالک حق ذاتی و واقعی و عینی بر آن دارد و از این جهت که او از انجام التزام مرتبط با التزام به تسلیم دوستش امتناع نموده یا به دلایل مشابهی حق مطالبه آن را از او ندارد و تسلیم عینی که مالک آن حق مطالبه ندارد و اختیار ملتزم به تسلیم است و واجب نیست و حق حبس چیزی جز این اختیار نیست و هرگاه مانع از برابر حق مطالبه مالک برداشته شود محلی برای حبس باقی نمی‌ماند و حتی رفع این موانع نیز در اختیار حابس نمی باشد.

البته برخی از خصوصیات حق عینی در حبس نیز وجود دارد مانند اینکه حبس بازث می رسد و در برابر مالک و وارث او قابل استناد می باشد و مانند حقوق عینی توسط قانون معین می شود در (صورتی که از طریق قرارداد به وجود آید آن حق حبس قراردادی است که با ما نحن فیه متفاوت می باشد).

حق عینی حق تعقیب است یعنی صاحب حق موضوع حق خود را نزد هر کس یافت  حق مطالبه آن را دارد در  حق حبس  نیز حالت مشابهی دیده می شود و در صورت قبض بدون اذن مستحق  حق حبس استرجاع و استرداد برای حبس  را دارد بنا به نظر مشهور. (امامی،1378:ص458)

حق حبس نیز مانند حق عین متضمن حق تقدم است البته دارنده حق حبس عملاً با اعمال آن می‌تواند تا معوض  را دریافت نکرده  همچنان به حبس  عوض ادامه دهد  و احدی نمی‌تواند معترض  حق او شود مگر تعهد و تسلیم مقابل او انجام شود تا حبس رائل گردد. و این نوعی حق تقدم عملی است هر چند در برخی از قوانین کشورهای خارجی تصریح به عدم حق تقدم نیز نموده اند ولی در قانون ما چنین تصویری وجود ندارد.

در پاسخ مدعیان شخصی بودن حق نیز می‌توان گفت حق حبس اولاً همیشه در خصوص دین پدید نمی آید بلکه به خصوص در حقوق ما اغلب در خصوص عین است ثانیا  حق حبس آنگونه که حق دینی بر ذمه   شخص مدیون تعلق می‌گیرد نبوده و اساساً ذمه متعلق حق حبس قرار نمی‌گیرد و طلب نیز اگر موضوع حبس  باشد امری اعتباری است. 

لذا  حق حبس  نه یک حق عینی است نه یک حق شخصی به همین دلیل برخی از نویسندگان به تأسی از صاحب نظر آن حقوق فرانسه  و مصر  آن را نوعی دفاع نامیده اند که صاحب حق می تواند به طور یک جانبه و بدون مراجعه به دادگاه اجرا نماید.  و یا با ایراد بر ذاتی و اولیه بودن حق حبس ممکن است گفته شود  مادامیکه یکی از متبایعین از تسلیم مورد تعهد  امتناع نورزد اساساً محلی برای اعمال و اجرای حق حبس نخواهد بود و حال آنکه اگر حق حبس  حقی اولیه  وذاتی بود می بایست ابتدا به ساکن هم مورد مطالبه قرار می گرفت در حالی که چنین نیست.

 این سخن درستی نیست زیرا اولا این احتمال وجود دارد که حق ابتدا به ساکن هم مورد استفاده قرار گیرد به دلیل تساوی طرفین در تسلیم و همزمانی  تسلیم طرفین هر طرف حق دارد ابتدا به تسلیم نکند و تسلیم خود را مشروط به تقارن تسلیم طرف دیگر نماید.

ثانیا، اگرچه حق حبس  نه حق عینی است و نه دینی و شخصی ولی می تواند یک حق ذاتی و اولیه باشد منتها موضوع آن و متعلق آن نه  عین است و نه  تعهد بلکه موضوع آن خود داری از تسلیم است. به همین دلیل برخی از حقوقدانان غرب  به خاطر اینکه حق حبس حائز  برخی از خصوصیات و ویژگی های حق عینی را ندارد ولی برخی از آثار آن را دارد آنرا حق عینی از نوع خاص (suigeneris) پنداشته اند. (امامی،1388:ص5)

 به نظر می رسد حق حبس در بیع یک حق و اقتدار عقلائی است که از ارتباط  دو التزام به تسلیم  متقابل ناشی از انتقال مالکیت در تساوی و همزمانی آن ها در اجرا و عدم اولویت در تقدیم و تسلیم  نسبت به دو طرف انتزاع می‌شود و موضوع آن و متعلق آن فعل امتناع از تسلیم است خواه  مورد آن عین باشد یا کلی فی الذمه و یا پرداخت وجهی و یا ایفاء تعهد یا انجام  وظایفی. 

ادامه

  • ۰
  • ۰

Oct 17, 2019

مسئولیت اجتماعی شرکت ها  و ارزش بازار موسسات 

 

موضوعات جدید برای انجام پایان نامه مدیریت و حسابداری : ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها ی موسسات و  ارزش بازار آنها و راستای آنها کاملا واضح نیست. برعکس، نتایج مطالعه ترکیب می شوند، و تقریبا غیرممکن است که به نتایج قطعی برسیم. دو جریان  وجود دارد که در آن بسیاری از تحقیقات را می توان طبقه بندی کرد: از یک طرف، آن نویسندگانی که سعی در درک اینکه آیا ارتباط مستقیمی بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و ارزش بازار موسسات بازرگانی وجود دارد و از سوی دیگر کسانی که از تاثیرشرایط احتمال وقع برای تحلیل این رابطه استفاده می کنند.

نتیجه مطالعاتی که سعی کرده اند رابطه مستقیم بین شرکت مسئولیت اجتماعی شرکت ها ی موسسات و  ارزش بازار آنها را از یک رابطه منفی بین این دو متغیر تعیین کنند (اپرل همکاران .، 1985؛ لوپز و همکاران.، 2007؛ مک گویر همکاران.، 1988) به همبستگی مثبت (فوم بروم و شانلی، 1990؛ مارگولیس و والش، 2003؛ ارلیتسکی و همکاران، 2003؛ مارگولیس و همکاران، 2009؛ سولومن و هانسن، 1985؛ ون بویردن و گاسلینگ، 2008)، از جمله برخی دیگر که هیچ رابطه ای یافت نشد (مک ویلیامز و سیگل، 2000؛ اومرام همکاران.، 2002).

سه دلیل اصلی ممکن برای این تناقض وجود دارد. اول، مطالعات موجود که سعی کرده اند به طور مستقیم عملکرد مالی و  مسئولیت اجتماعی شرکت ها را پیوند دهند، تا حد زیادی به مسئولیت اجتماعی شرکت ها به سودآوری موسسه بازرگانی رو به عقب وابسته است (یعنی حسابداری بر اساس بازده سرمایه گذاری)، اما به ارزش بازار موسسه وابسته نیست (یعنی Tobin's q ) (لو و باهاتاچاریا، 2006).

 

ارزش بازار شرکت ها بر پایه چشم انداز رشد و پایداری سود و یا عملکرد مورد انتظار در آینده (روست، امبلر، کارپنتر، کومار، و سریواس تاوا، 2004) پایبند است. مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر عملکرد مالی میان مدت شرکت تاثیر می گذارد.

دوم، بیشتر مطالعات و به ویژه تمام تحقیقات فوق، با بررسی ارتباط مستقیم بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و ارزش بازار انها، شرایط احتمال وقوع را حذف کرده اند که ممکن است دامنه روابط مشاهده شده را توضیح دهد (گالبریث و شوم، 2012؛ گریفین و ماهون، 1997؛ لو و باهاتاچاریا، 2006؛ مارگولیس و والش، 2003؛ مارگولیس

ادامه در سایت اصلی

  • ۰
  • ۰

ct 30, 2019

تونر چیست و چه می‌کند 

تونر ممکن است سوء تفاهم ترین محصولات مراقبت از پوست در همه زمان ها باشد. بسیاری از مردم درک نسبتاً مبهمی از آن دارند. اگر آنها از آن استفاده کنند ، آنها فقط این کار را انجام می دهند ، زیرا احساس می کنند که باید انجام شود! اگر آنها از آن استفاده نکنند ، به این دلیل است که آنها آن را با فرمولهای سلب شده از مواد معدنی، پر از الکل در مبارزات آکنه در بزرگسالان گذشته مرتبط می دانند.
پوست ما بعد از هر بار قرار گرفتن درمعرض دود و آلودگی‌های شهری و البته استفاده از انواع لوازم آرایشی که اغلب تقلبی و آسیب‌زا هستند نیاز به پاک‌کننده‌ای مناسب پوست با محیط زندگی و نوع پوست‌مان دارد، چرا‌که شست‌و‌شوی صورت با آب یا استفاده از شیرپاک‌کن یا دستمال‌های پاک‌کننده آرایشی به تنهایی برای پاکسازی و مراقبت پوست ما از آلودگی کفایت نمی‌کند. از طرفی مصرف صابون‌های قلیایی که pH  آن بیشتر از 7 است و چربی طبیعی پوست را تا ساعت‌ها از بین می‌برد هم به هیچ عنوان برای شستن صورت توصیه نمی‌شود، بنابراین برای مراقبت روزانه از سلامت پوست قبل و بعد از آرایش و حتی در منزل استفاده از این محلول‌های قابض با اسم تونر مواد آرایشی، چربی اضافی و آلودگی‌های مختلف را از روی پوست پاک می‌کند و رطوبت از دست رفته آن را جبران و مانع خشک و پیر شدن پوست می‌شود،‌ اما پیش از پرداختن به اهمیت استفاده از تونرهای مرطوب‌کننده باید سراغ محصولاتی مناسب با جنس پوست‌تان باشید.

کدام تونر، کدام پوست 


پوست چرب: اگر جنس پوست‌ تان از نوع چرب است حساسیت بیشتری در خرید تونرها به خرج دهید در غیر این صورت با کوچک‌ترین اشتباه جوش‌ها یکی پس از دیگری روی صورت‌تان پدیدار خواهند شد. تونر مناسب پوست شما باید فاقد چربی، الکل و منتول باشد و با کم کردن منافذ باز پوست برای ترشح چربی‌ها و وجود مواد آبرسان و مرطوب‌کننده، پوست شما را به پوستی نرم و لطیف تبدیل کند. پس هنگام خرید دقت کنید تا گول ظاهر و برچسب‌هایی مانند ضدجوش بودن محصول را نخورید.


پوست‌های مختلط‌: با‌وجود اینکه این جنس پوست تعادل ذاتی در تنظیم خشکی و رطوبت پوست دارد اما مراقب باشید سراغ محصولات الکلی که مواد تحریک‌کننده‌ای برای ترشح چربی روی پوست دارند، نروید. شما با مشورت یک متخصص پوست می‌توانید با اطمینان بیشتری تونر مناسب پوست خود را تهیه کنید که ضمن رطوبت‌رسانی به قسمت‌های خشک پوست، منافذ باز قسمت‌های چرب را کمتر و چربی آن را متعادل کنید.


پوست‌های خشک‌: برای این جنس پوست به خاطر حساسیت و واکنش‌های نامناسبی که از خود نشان می‌دهد باید از تونرهای فاقد عطر و الکل و مرطوب‌کننده با خاصیت التیام‌بخش و ضد‌التهاب با عصاره‌های خنک‌کننده استفاده شود،‌ چون در صورت بروز خشکی پوست به سرعت قرمز و پوسته‌پوسته خواهد شد.

 

استفاده از تونر به این دلایل مهم است: 

 

به لایه برداری کمک می کند
لایه‌های سطحی پوست ما  بعد از پاکسازی از آلودگی و مواد آرایشی نیاز به موادی دارد تا خود را بازیابی کند. این خاصیت و ویژگی تنها در موادی مانند گلیسیرین، سیرامید و اسید‌های چرب پیدا می‌شود. در‌واقع یک تونر خوب بیشتر این عناصر را در خود دارد و بهتر از یک مرطوب‌کننده یا سرم روی پوست عمل می کند.

آب رسانی را تسهیل می کند


تونرهایی که ترکیبات آن بر پایه آب است در فصول گرم سال به‌ویژه محیط‌های گرم و مرطوب به‌عنوان آبرسانی قوی برای پوست وارد عمل می‌شود و از شفافیت و سلامت آن مراقبت می‌کند.

التهاب های پوستی را مدیریت می کند


بهتر است تونرها را یک پاک‌کننده معمولی برای پاک کردن باقی‌مانده مواد آرایشی از روی پوست ندانیم چون کاربرد آن بسیار مهم‌تر از آن چیزی است که نشان می‌دهد. در‌واقع تونرها بعد از پاک کردن باقی‌مانده آرایش از روی صورت، پوست شما را صاف و لطیف می‌کند، التهاب و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و منافذ باز نقاط مختلف صورت را کم و کمتر می‌کند.


لکه ها را محو می کند


روشن کردن پوست‌های تیره به مرور زمان و از بین رفتن لک‌های پوستی با مداومت در استفاده از تونرهای روزانه یکی از نکات مثبت دیگر این محصولات در طولانی‌مدت است. یکی دیگر از خواص تونر محرک بودن آن در جریان خون و عروق پوستی است که احساس خنکی مطبوعی روی سطح پوست ایجاد می‌کند و در‌نتیجه جریان نفوذ سموم و عرق به سطح پوست به سرعت پایین می‌آید.

آرایشگاه زنانه در پردیس

به تغذیه پوست کمک می کند


از طرفی اکسیژن‌رسانی به پوست که خواص مشترک بیشتر تونرهاست و باعث تغذیه و نوسازی و ترمیم بافت سلول‌های پوست می‌شود، پس استفاده روزانه آن استحکام پوست را افزایش داده و بروز چین و چروک‌ها را به تاخیر می‌اندازد. ضمنا  این اشتباه رایجی است که ما مصرف انواع تونر و شیرپاک‌کن‌ها را مختص خانم‌ها می‌دانیم در‌حالی که این محصولات با ترکیبات ویژه کار مراقبت و پاکسازی از پوست مردان را هم با همان کیفیت انجام داده و از تیرگی، پیری و کدر شدن پوست صورت آنها که ساعت‌های طولانی‌تری در‌معرض آلودگی‌های محیطی قرار دارند، جلوگیری می‌کند.

 

چطور از آن استفاده کنیم؟

 

تکه‌ای پنبه استریل یا پد آرایشی برای انجام این کار کفایت می‌کند، پس بعد از پاک کردن صورت با شیرپاک‌کن و جذب شدن مواد آرایشی به پنبه، مقداری از محلول تونر را به پد یا پنبه‌ای دیگر آغشته کنید و به تمام نقاط پوست صورت بمالید تا باقی‌مانده شیرپاک‌کن، مواد آرایشی و هر آلودگی دیگری از روی پوست پاک و رطوبت از دست رفته پوست جبران شود. اما اگر پوست شما شاداب به نظر نمی‌رسد و آثار خستگی و پژمردگی روی آن بیش از پیش نشسته، باید با ضربات تند و سریع تونر را روی پوست خود ماساژ دهید تا از این طریق باعث تحریک جریان خون به سمت پوست شوید و سلول‌ها را با هر بار مصرف تغذیه کنید. فراموش نکنید که روی گردن و چانه بیش از جاهای دیگر تمرکز کنید. شما علاوه بر این روش می‌توانید یک پارچه لطیف و نم‌دار را هم به تونیک پوستی خود آغشته کنید و روی پوست‌تان ماساژ دهید. با این روش هم پوست‌تان ضدعفونی و شاداب می‌شود و هم پف و تیرگی پلک‌ها با سرعت بیشتری از بین می‌رود. البته بهتر است پیش از مصرف تست حساسیت محصول را گرفته و بعد استفاده آن را روی پوست صورت آغاز کنید. برای این کار مقداری از تونر را روی قسمت کوچکی از بازو بمالید و بعد از 24‌ساعت با مشاهده نشدن هیچ علائمی از حساسیت یا التهاب، تونر را به روش‌های ذکر شده استفاده کنید. 

سالن زیبایی در پردیس

به این هشدارها توجه کنید


اگر پوست شما بیش از اندازه چرب است آلودگی‌ها بیشتر از همیشه به سلول‌های پوست‌تان نفوذ خواهد کرد، بنابراین پیش از انتخاب تونر برای پاکسازی و مراقبت از پوست‌تان حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا ابتدا با تنظیم هورمون‌ها، تعادل چربی روی پوست خود را به‌دست آورید.
به ترکیبات محصولی که خریداری می‌کنید حتما توجه کنید و پیش از خرید کمی اطلاعات درباره مواد تشکیل‌دهنده تونر موردنظر و بد و خوب آن کسب کنید تا انتخابی مناسب جنس و شرایط پوست خود داشته باشید.

چه تونری را انتخاب کنیم؟


تونر انتخابی شما نباید بر پایه الکل یا موادی مانند عنبر سائل باشد چون این نوع تونر‌ها باعث تحریک پوست و آزاد شدن رادیکال‌های آن می‌شوند که درنتیجه با مصرف آن توانایی پوست در ترمیم خود و تولید کلاژن پایین می‌آید و شما نتیجه‌ای عکس آنچه انتظار داشته‌اید را خواهید دید. تونر همراه با عصاره‌های معطر برخی گل و مرکبات که گاه بر پایه آب و گلیسیرین هستند هم باعث تخریب کلاژن پوست می‌شوند و جوان ماندن پوست را به رویایی دست نیافتنی برای شما تبدیل می‌کنند. مصرف این محصولات روی پوست‌های ملتهب و آسیب‌دیده اشتباه بزرگی است و در صورت بروز کوچک‌ترین حساسیت روی پوست‌های سالم هم ‌باید قطع شود.

برای  شناخت بهتر و انتخاب راحت تر برای هرنوع پوست و هرنیاز یک محصول پرطرفدار را معرفی میکنیم :


1 - تونیک پاک کننده اکلت لیراک ( پوست خشک - نرمال - مختلط )

بهترین تونر برای پوست خشک


2 - تونر پاک کننده نورمادرم ویشی ( پوست چرب و جوشدار )

بهترین تونر برای پوست  چرب


3 -لوسیون طراوت بخش مولتی بالانس ژاندارسل ( انواع پوست به جز پوست جوشدار و ملتهب )

بهترین تونر برای پوست  جوش دار

4 - تونر مرطوب کننده کدلی ( پوست حساس - خشک - خیلی خشک - نرمال )

بهترین تونر برای پوست  خشک و حساس

منبع : beauty salon