انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی رشته ها بهترین موسسه انجام پایان نامه حقوق و مهندسی صنایع, پدافند غیرعامل و مدیریت,اقتصاد,تحلیل آماری,شبیه سازی نرم افزاری پروژه های دانشجویی
آدرس ایمیل؛ DRTAHQIQ@GMAIL.COM
تماس: 09104603123
سایت: http://drtahqiq.website2.me/

  • ۰
  • ۰

تحلیل استواری مشارکتی

انجام پایان نامه برنامه ریزی غیر خطی مهندسی صنایع

روش مشارکتی تحلیل استواری برای وقعیت های تصمیم گیری گروهی مناسب است که اولین بار توسط وانگ (۱۹۹۸) ارایه شد.

طی این فرآیند شکل اولیه روش شناسی یعنی تحلیل ”  پشت درهای بسته ” ( یعنی هنگامی که متخصصان تحلیل گر تحلیل را انجام داده و برمبنای آن توصیه هایی به تصمیم گیرندگان می نمودند) تغییر یافت و جای خود را به چارچوب نوین تحلیل استواری داد.

این چارچوب تازه بر مذاکره و بحث تمرکز داشت. گشوده نگه داشتن گزینه ها از یک سو و سادگی و شفافیت تحلیل های بنیادین از سوی دیگر منجر به کابرد گسترده ی شیوه تحلیل استواری در میان کاربران شده است.

اما روش ساخت یافته هیچ رهنمودی برای کاربرد استواری در شرایط کارگاهی و عملی ارایه نمی دهد. تحلیل استواری می تواند برای کل یک فرآیند تعریف شده و یا برای قسمتی از آن فرآیند تعریف شود.

بعبارتی ممکن است که قسمتی از فرآیند پشت درهای بسته و بدون تعامل با تصمیم گیرندگان صورت گیرد و همچنین ممکن است از طریق مصاحبه های فردی با تصمیم گیرندگان صورت گیرد.

این فرآیند باعث می شود که اعضای گروه نسبت به فرآیند توسعه محصول احساس تعلق داشته باشند.

گاهی اوقات ماهیت تحلیل استواری(تطبیق بسته های تصمیم با پیکره بندی برای تعیین قابلیت حصول، آزمون پیکره بندی از لحاظ ابعاد کارکردی چند گانه در آینده های چند گانه) باعث می شود گاهی فرآیند نیاز به تکرار داشته باشد و بسیار وقت گیر شده و پیشرفت فرآیند را آهسته نماید.
روش تحلیل استواری مشارکتی از ۵ فاز تشکیل شده است که این فازها عبارتند است از:
۱- فاز غربال گری : در این فاز بررسی می شود که آیا این روش متناسب با ویژگی های موقعیت مساله زا است یا خیر و با آگاهی از این موضوع که مساله نیازمند تصمیم های متوالی است صورت می پذیرد.

مساله مورد نظر که تحلیل استواری مشارکتی برای آن استفاده می شود دارای ۴ مفهوم کلیدی پیکره بندی ها، آینده های ممکن ، تعهدات و آینده های ممکن است.
۲- فاز اکتشاف : در این فاز به استخراج اطلاعات مورد نیاز برای نگاشت مساله در چارچوب استواری پرداخته می شود. کلیدی ترین جنبه های استواری که در فاز غربال گری شناسایی می شوند در این فاز به طور دقیق تر تشریح می شوند.
۳- فاز ساخت دهی : در این مرحله اطلاعات حاصل از فاز اکتشاف به یکدیگر مربوط شده و ساختار اولیه مدل شکل می گیرد. تعدادی از بسته هلی مقدماتی منسجم از تصمیمات جایگزین به صورتی انتخاب می شود که نماینده آنها باشد .

در هر مرحله ساختار نوظهور مدل را بازبینی کرده تا اطمینان حاصل شود که مدل از غنای کافی برای ایجاد تصمیمات مقدماتی منعطف باشد.
۴- فاز ارزش گذاری :  در این فاز عملکرد مورد انتظار هر یک از پیکره بندی ها در ساختار کلی مساله ارزیابی می شود. در این مرحله از قضاوت دهنی اعضای گروه می توان برای مقایسه برتری زوج آینده پیکره بندی ها استفاده نمود.

در هر صورت استفاده از دیدگاه های چند گانه در کنار آینده های چند گانه حجم تحلیل را به شدت بالا می برد و حتما در عمل لازم است تعداد دیدگاه ها و آینده ها محدود و قابل کنترل باقی بمانند.
۵- فاز تصمیم گیری :
با توجه به جمع آوری اطلاعات و فرآوری آن طی فازهای قبل باید حد و مرز هر یک از ابعاد کارکردی تعیین گردد.

این امر باعث می شود تا بتوان امتیازهای استواری هر بسته ی تصمیم را برای هر آینده مورد نظر محاسبه کرد و چارچوبی برای بحث گروهی و دستیابی برای اتفاق مورد نظر فراهم ورد.

ساخت دهی
   

شکل ۳: تحلیل استواری مشارکتی

در انجام پایان نامه تحلیل استوار مشارکتی از گروه مدیریت و مهندسی صنایع همراه شمائیم؛

سفارش دهید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی