انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی رشته ها بهترین موسسه انجام پایان نامه حقوق و مهندسی صنایع, پدافند غیرعامل و مدیریت,اقتصاد,تحلیل آماری,شبیه سازی نرم افزاری پروژه های دانشجویی
آدرس ایمیل؛ DRTAHQIQ@GMAIL.COM
تماس: 09104603123
سایت: http://drtahqiq.website2.me/

  • ۰
  • ۰

ابزار اندازه گیری : پرسشنامه روانشناسی

انجام پایان نامه روانشناسی: بلینگز و موس (۱۹۸۱) در پی دست یابی به روش آسان و معتبر برای ارزیابی پاسخ های مقابله ای، مقطعی از  بزرگسالان را در قالب پرسشنامه روانشناسی مود مطالعه قرار دادند.

از پاسخ دهندگان خواسته شد یک بحران شخصی یا حادثه ای پر استرس را که به تازگی تجربه کرده اند را در نظر بیاورند.  با توجه به اینکه چگونه با آن رویداد درگیر شده اند، ماده های پرسش نامه را به صورت بله یا خیر تکمیل نمایند.

مقابله با رفتارهای شناختی و فعال

پاسخ های مقابله با توجه به روایی صوری به مقابله رفتارهای شناختی و فعال و اجتنابی تقسیم می شوند. در این مورد اعتبارهای همسانی درونی برای سه خرده مقیاس از ۴۴% تا ۸۰% گزارش شده است. با این که هیچ همبستگی معنی داری بین شدت و نوع رویداد زندگی با مقابله با استرس به دست نیامد، اما نمرات مقابله به طور معنی داری قدرت پیشبینی سطوح استرس را افزایش داد.

آن دو در سال ۱۹۸۴ کار خود را با بررسب رفتارهای مقابله ای در گروهی از بیماران افسرده دنبال کردند. تعداد پاسخ های مقابله ای را به ۳۲ ماده افزایش دادند و به جای شکل بله یا خیر از یک مقیاس چهار نقطه ای استفاده نمودند. طبقه بندی جدید آن ها سه پاسخ مقابله ای را در بر داشت:

۱. مقابله متمرکز بر ارزیابی شناختی (مقابله شناخت مدار)

۲. مقابله متمرکز بر مشکل (مقابله مسئله مدار)
۳. مقابله متمرکز بر هیجان (مقابله هیجان مدار)
آنان شواهد تجربی را برای طبقه بندی خود گزارش نکرده اند اما اعتبارهای همسانی درونی از ۴۱% تا ۶۶% برای طبقه بندی خود گزارش کرده اند. همچنین موس (۱۹۹۳) به نقل از هولاهان و همکاران (۱۹۹۵) مقیاس CRI را با چهار خرده مقیاس مقابله شناختی، اجتنابی، گرایشیو مقابله رفتاری اجتنابی-گرایشی به شکل ۴ نقطه ای از صفر (هرگز) تا سه (همیشه) صورت جدیدی درآورد.

سنجش متغیرهای جمعیت شناختی

برای سنجش متغیرهای جمعیت شناختی ، پرسش هایی در مورد سن ، جنسیت ، وضعیت تأهل ، تعداد فرزندان و ترتیب تولد و میزات تحصیلات در کنار پرسش های پرسشنامه روانشناسی روش های مقابله با استرس گنجانده شد.

روش تجربه و تحلیل داده‌ها

روشهای آماری در این پژوهش برای داده های توصیفی شامل محاسبه کلیه میانگینها ، انحراف استاندارد و هم نمودارها و جداول مربوط می باشد. نتایج حاصل از فرضیه ها با استفاده از تحلیل کوواریانس و آزمون t گروه های مستقل است.
در این پژوهش از روشهای آماری به منظور توصیف بهتر متغیرها استفاده شد.

شاخص‌های آماری توصیفی :

 

شاخص‌های آماری توصیفی مورد استفاده شامل : فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد (استاندارد و ضریب همبستگی پیرسون، جهت بررسی رابطه بین خودکارآمدی، خودتنظیمی، خلاقیت با کارآفرینی دانشجویان می‌باشد.

آمار استنباطی :

همچنین به منظور پاسخگویی به فرضیه‌های پژوهش از روش‌های آماری استنباطی به عنوان روش‌های اصلی تحلیل داده‌ها استفاده شد. از جمله روش های استنباطی مورد استفاده عبارت خواهد بود از :
– آزمون t گروه های مستقل برای تحلیل فرضیۀ ۱ پژوهش.
– آزمون کوواریانس جهت تحلیل فرضیه ۲ پژوهش.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی