انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی رشته ها بهترین موسسه انجام پایان نامه حقوق و مهندسی صنایع, پدافند غیرعامل و مدیریت,اقتصاد,تحلیل آماری,شبیه سازی نرم افزاری پروژه های دانشجویی
آدرس ایمیل؛ DRTAHQIQ@GMAIL.COM
تماس: 09104603123
سایت: http://drtahqiq.website2.me/

  • ۰
  • ۰

زنجیره تامین قطعات کامپیوتر

سازندگان، پیمانکاران و پایگاه های تامین مختلفی در سرتاسر قاره آسیا قرار دارند. بنابراین این قاره سهم زیادی در زنجیره تامین جهانی[۱] دارد، به طوریکه بیش از ۷۰۰۰ تامین کننده قطعات در آسیا تنها به ده سازنده بزرگ تر خود رو خدمات رسانی می کنند. راجاسکارا[۲] (۲۰۱۱۱) می گوید که ژاپن  منبعی کلیدی برای تامین اجزای اصلی قطعات کامپیوتر و قطعات خودرو است.

این کشور زنجیره تامین بین المللی را تغذیه می کند و محصولات آن به کشورهایی نظیر ایالات متحده، مکزیک و کانادا صادر می شود. تقریبا هر شرکتی که سازنده قطعات کامپیوتر مصرفی پر تقاضا است، به اجزا یا مواد خام ژاپنی نیاز دارد، چون کیفیت ذاتی این محصولات و سطح تکنولوژی به کار رفته برای تولید آنها بالا است.

تامین کنندگان قطعات و تامین کنندگان مواد خام

اختلال بوجود آمده به خاطر زلزله ۱۱ مارس، سونامی[۳] و بحران های راکتور هسته ای در ژاپن به این صنایع سرایت کرده است و اثرات آن احساس  شده است. بعد از آن شاهد سیل های سهمگینی در کشور تایلند بودیم که سبب شد تاثیر این اتفاقات بر روی دو صنعت ذکر شده بیش از پیش احساس شود.

نقش تامین کنندگان قطعات الکترونیکی

نقش تامین کنندگان قطعات و تامین کنندگان مواد خام در کشور ژاپن و تایلند برای زنجیره تامین جهانی که سازندگان بزرگ خود رو مانند تویوتا[۴] را تغذیه می کنند، حیاتی است. مثلا شرکت تویوتا از یک تامین کننده رده اول[۵] مهم به نام دنسو[۶] استفاده می کند.

این تامین کننده ۵۰ درصد از تولیدات خود را به شرکت تویوتا عرضه می کند و خود نیز از یک تامین کننده رده دوم[۷] به نام مارکون دنسو[۸] استفاده  می کند که تنها منبع تامین محصولات مورد نظر است. مارکون دنسو به منظور کاهش هزینه ها، نیروی کار خود را از مناطق روستایی ارزان تر در کشور ژاپن که به خاطر زلزله تسونامی آسیب دیده اند، تامین می کند.

گزارشی از شرکت تویوتا

طبق گزارش کربز[۹] (۲۰۱۱)، در طول یک دوره زمانی قطعات شرکت مارکون دنسو با تاخیر به شرکت تویوتا انتقال داده شدند و این تاخیر در تامین  قطعات ریسک زیادی را در پی داشت. این اتفاق اثرات تجاری فراوانی را سبب گردید، تا آنجا که شرکت تویوتا گزارش داد درآمدهای این شرکت در سال ۲۰۱۱ به میزان ۷۷ درصد افت داشته است.

پایان نامه ریسک تامین کننده

در حقیقت، بیشتر تامین کنندگان کوچک تر که قطعات را برای تامین کنندگان قطعات خود رو و تامین کنندگان قطعات الکترونیکی ژاپنی فراهم می سازند، تنها تامین کننده این قطعات به حساب می آیند. در نتیجه این ریسک وجود دارد که تولید آنها تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار بگیرد و این موضوع سبب تاخیر ناخواسته در حمل و نقل محموله ها شود و در نتیجه برنامه های زمان بندی تولید شرکت های پایین دست[۱۰] در زنجیره تامین دچار اختلال شوند (جاتنر[۱۱]، ۲۰۰۵).

انجام پایان نامه انتخاب تامین کننده در دکتر تحقیق!

[۱]  Global supply chain

[۲]  Rajasekara

[۳]  Tsunami

[۴]  Toyota

[۵]  Tier one supplier

[۶]  Denso

[۷]  Tier two supplier

[۸]  Marcon Denso

[۹]  Krebs

[۱۰]  Downstream companies

[۱۱]  Jüttner

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی