مفهوم آمیخته بازاریابی
مفهوم آمیخته بازاریابی : (فیسک[i]، ۱۹۷۳) به رهبران کسب وکار درباره وضع اضطراری بحران زیست محیطی و پیامدهای آن در تصمیمات بازاریابی آنها هشدار داد. علاوه بر آن، درمورد مخاطراتی که اگر از مصرف معقولانهی شرکتهای خود چشم پوشی کنند، با آنها مواجه خواهند شد هشدار داد.
الانصاری[ii] (1974) مفهوم آمیخته بازاریابی ، تفاوت بین متغیرهای قابل کنترل(قیمت /ارتقاء) و غیرقابل کنترل (محیط زیست/اکولوژی) را مورد بحث قرارداد، و براهمیت تغییر بازاریابی از کاهش هزینهها به ارتقای عوامل اجتماعی و تولید تاکید نمود. او مدیریت کانال های توزیع معکوس را به عنوان یک کارکرد بازاریابی برای دستیابی به تغییر موفقیت آمیز ضروری میداند.
توزیع معکوس
کانالهای توزیع معکوس برای بازیافت درآمریکا، همراه با کارکردهای کلیدی توزیع معکوس، وعوامل اصلی و کارکردی اندازهگیری عملکرد این کانال های توزیع، توسط گولتینان و نوکوی[iii](1975) مورد بحث وشناسایی قرار گرفت. نویسندگان از توزیع فیزیکی بهتر وبرنامههای بازاریابی، قوانین سخت گیرانهتر و مراکز سرمایهگذاری مشترک برای ارتقای منابع به منظور بهبود کانال های توزیع معکوس حمایت کردند.
قوانین محیط زیست در بلژیک
برای مثال، قانون اکوتکس بلژیک[i]، آگاهی و نگرانی صنعت در خصوص محیط زیست را بهبود داد(دیکلرک، ۱۹۹۶). تاخیر ودیرکرد بخشی از صنایع برای اتخاذ بازیافت درعملیات خود، ناشی از دلایل قانونی واقتصادی است.
برای مثال، سایرنیگ[ii](1976) اشاره کرده است که نرخ بهبود محصول و بازیافت آن در دو دههی گذشته بعلت کاهش قیمت مواد اولیه، قوانین مالیاتی نامناسب اعمال شده بر مواد دست دوم، و علاقهی ناخواسته به مواد دست دوم، و علاقهی ناخواسته به مواد استفاده نشده، در حال کاهش بوده است.
سایرنیگ(۱۹۷۶) برای مساعد کردن بازیافت و مورد توجه قراردادن آن، طراحی مجدد شبکههای برگشت محصول از مواد دست دوم و اصلاح سیاستهای تامین و تدارک دولتی را پیشنهاد داده است. «کانال های بازاریابی معکوس[iii]» واژهای بود که توسط فولر(۱۹۷۸) برای ارایه مکانیسم حفظ جریان مناسب مواد دست دوم از مشتریان به سازندگان استفاده شد. او بازیافت را به عنوان حالتی خاص از کانالهای بازاریابی معکوس با پتانسیلهای مختلف شناسایی کرد.
انجام پایان نامه آمیخته بازاریابی ۷p آمیخته بازاریابی ۸p و ۴c و عناصر آمیخته بازاریابی و آمیخته محصول
انجام پایان نامه بازاریابی و مفاهیم توزیع معکوس و محیط زیست را از ما بخواهید …
منبع:
[i] Belgian Ecotax law[ii] Syring[iii] Reverse Marketing Channels[i] Fisk[ii] El- Ansary[iii] Guiltinan &