انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی رشته ها بهترین موسسه انجام پایان نامه حقوق و مهندسی صنایع, پدافند غیرعامل و مدیریت,اقتصاد,تحلیل آماری,شبیه سازی نرم افزاری پروژه های دانشجویی
آدرس ایمیل؛ DRTAHQIQ@GMAIL.COM
تماس: 09104603123
سایت: http://drtahqiq.website2.me/

  • ۰
  • ۰

قضاوت مقایسه زوجی فرایند تحلیل شبکه ای

انجام پایان نامه و تهیه پرسشنامه : قضاوت مقایسه زوجی در ANP همانند AHP است و همانگونه که در سطرهای بالا گفته شد، گفته شد برای عناصر  جفتی همگن اعمال می شود. مقایسه زوجی در یک خوشه به گونه ای انجام می شود که عناصر هر خوشه به صورت  زوجی ، بر اساس تأثیرشان بر یک عنصر در خوشه، مقایسه می شوند.

علاوه بر این، مقایسه زوجی برای وابستگی متقابل میان عناصر خارج از خوشه ساخته شده است. هنگامی که وزن خوشه برای سنجیدن ابر ماتریکس یا ابر ماتریس (سوپر ماتریس)، در مرحله بعد مورد نیاز باشد، خوشه ها نیز بر اساس تأثیرشان بر هر خوشه دیگر و به صورت زوجی، مورد مقایسه قرار می گیرند.

از این رو، به منظور استخراج بردارهای ویژه و شکل گیری یک سوپر ماتریس، مقایسه های زوجی زیر باید انجام شوند:

مقایسه خوشه:

  • مقایسه زوجی بر روی خوشه هایی که بر روی خوشه ای خاص، با توجه به یک معیار، تأثیر دارند، انجام می شود، اوزان مشتق شده از این فرایند، بر اساس معیار کنترل، برای سنجیدن عناصر بلوک های ستون متناظر ابرماتریکس، مورد استفاده قرار می گیرند.

مقایسه عناصر:

  • مقایسه زوجی بر روی عناصر داخل خوشه انجام می شود. عناصر داخل یک خوشه بر اساس تأثیرشان بر یک عنصر در داخل خوشه خودشان ویا خوشه ای که با آن در ارتباط هستند، مقایسه می شوند.

مقایسه گزینه ها:

  • گزینه ها باید با توجه به همه عناصر، به صورت زوجی مقایسه شوند.

روش انجام مقایسه زوجی و به دست آوردن بردارهای اولویت، همانند همان چیزی است که در مورد AHP بحث شد. با این حال در ANP و AHP، تعداد قضاوت ها و اعتبار انها دو موضوع ثابت هستند، مخصوصا برای کاربران ANP.

تعداد مقایسه های زوجی لازم در یک مشکل واقعی، اغلب طاقت فرسا می شوند. به عنوان مثال در AHP با ۹ گزینه و ۵ معیار، گروه باید به ۱۹۰ سوال پاسخ دهد. درحالی که برخی هستند که مایل به تحمل بار تصمیم گیری ها نیستند، کسانی دیگر ممکن است به قیمت تلاش بسیار زیاد، مایل باشند زمان بیشتری را صرف یک تصمیم مهم کنند.

علاوه بر این کسی شک ندارد که تصمیمات اتخاذ شده بر اساس اطلاعات ضغیف، نمی توانند به قطعیت و استحکام تصمیماتی باشند که بر اساس تحلیل های کامل گرفته می شوند.

بنا براین اکنون سوال این است که (( چه روشی را می توان برای تسریع در تصمیم گیری به کار برد که کیفیت قضاوت های مقایسه زوجی را به خطر نیندازد؟)) به این معنی که چرا به n(n-1)/2 مقایسه نیاز داریم در حالی که به سادگی می توان با بررسی n-1 مقایسه، مابقی مقایسه ها را تخمین زد از آنجاییکه مشخص نیست یک تصمیم گیرنده قضاوت هایش سازگاری مناسبی داشته باشد یا نه.

پس همه n(n-1)/2 قضاوت باید استخراج شود.

انجام پایان نامه مهندسی صنایع : روش AHP,ANP, TOPSIS, VIKOR, SIR, ELECTERE, PERMOTE, SAW و دیگر روش های مدیریتی را بما  بسپارید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی