انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت - انجام پایان نامه دکتری تخصصی

انجام پایان نامه مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی و thesis 09104603123 انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مهندسی صنایع و مدیریت و پروپوزال حرفه ای مدیریت برق عمران روانشناسی انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد و دکتری در تمامی رشته ها بهترین موسسه انجام پایان نامه حقوق و مهندسی صنایع, پدافند غیرعامل و مدیریت,اقتصاد,تحلیل آماری,شبیه سازی نرم افزاری پروژه های دانشجویی
آدرس ایمیل؛ DRTAHQIQ@GMAIL.COM
تماس: 09104603123
سایت: http://drtahqiq.website2.me/

  • ۰
  • ۰

تاریخ امروز – تاریخ میلادی، شمسی و قمری امروز چندمه

انجام پایان نامه درج آگهی رایگان استخدام

دانلود رایگان مقاله در تری پل!

تاریخ امروز – نوآورد دارای ابزارهای مختلفی است و یکی از این ابزارها که می خواهیم امروز آن را به شما معرفی کنیم و از مجموعه ابزارهای تاریخ و ساعت می باشد، ابزار امروز چندمه یا تاریخ امروز چندمه نام دارد. ابزار تاریخ امروز نوآورد دارای دوو بخش اصلی می باشد.

بخش اول همانگونه که از نامش بر می آید تاریخ امروز را در بر دارد و به ما می گوید که امروز چندمه سال، ماه و روز می باشد. به کمک این ابزار آنلاین می توانید

تاریخ میلادی امروز، تاریخ قمری و نیز تاریخ خورشیدی یا جلالی را در کنار هم مشاهده نمایید. بخش دوم این ابزار در برگیرنده ساعت رسمی ایران به وقت تهران می باشد.

برای آنکه استفاده از ابراز آنلاین تاریخ امروز برای شما تسهیل شود و آسان تر بتوانید از تاریخ میلادی امروز و تاریخ قمری امروز اطلاع یابید،

در جدول بالا همه تاریخ ها به دو صورت نمایش داده شده اند، دو دو ستون مجزا و در کنار هم. برای نمونه اگر امروز مثلا ۱۴ آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی باشد،

این تاریخ به دو صورت نمایش داده می شود یکی به شکل Sunday, 14 August 2016 که فرم و ساختار استاندارد نمایش تاریخ به زمان انگلیسی است و دیگری به صورت ۱۴.۰۸.۲۰۱۶ که فرمتی است که بیشتر در در کامپیوتر با آن برخورد می کنیم.

در مورد تاریخ قمری نیز مسئله به همین صورت است برای نمونه اگر امروز ۱۱ ذی القعده سال ۱۴۳۷ هجری قمری باشد، این تاریخ هم به شکل الأحد – ۱۱ ذی القعده ۱۴۳۷ و هم به صورت ۱۱/۱۱/۱۴۳۷ نمایش داده شده است.

همین مسئله در مورد تاریخ شمسی (تاریخ خورشیدی یا جلالی) نیز صادق است و این برای راحت تر شدن استفاده از ابزار آنلاین امروز چندمه می باشد.

برای ارسال آگهی رایگان کلیک کنید.

آگهی استخدام

آگهی رایگان

درج آگهی رایگان

ارسال آگهی

تاریخ امروز ایران

در اینجا می خواهیم مقدمه ای در خصوص بحث را مطرح کنیم. در ابتلا پاسخ یک سوال که شاید به ذهن برخی از ما برسد: طراحی و پیاده سازی یک ابزار امروز چندمه برای نمایش تاریخ امروز چه لزومی دارد، آن هم ابزاری که تاریخ میلادی امروز و تاریخ شمسی و قمری را در بر داشته باشد.

پاسخ این سوال هر چند تقریبا مشخص و واضح است اما برای روشن تر شدن مسئله چند جمله ای درباره آن توضیح می دهیم. گاهی ناگهان برایتمان این سوال پیش می آید که راستی امروز چندمه ؟

در حالی که نه به تقویم همراهمان است و نه از اپلیکیشن های گوشی همراه استفاده می کنیم در این هنگام راحت ترین و منطقی ترین راه مراجعه به یک سایت است که چنین امکانی را فراهم آورده باشد.

البته ممکن است بگویید به جای مراجعه به سایت می توان از ساعت گویا استفاده کرد، اما ساعت گویا هم مشکلات خاص خود را دارد و هم همه اطلاعات مورد نیاز را ممکن است در اختیار ما قرار ندهد. از سوی دیگر غالب افراد شما تلفن گویا را نمی دانند، در حالی که این شماره ممکن است تغییر کند،

همانطور که در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ هم شماره های تلفن گویا عوض شد. اما سایت، وارد گوگل می شوید و می نویسید “تاریخ امروز” یا جستجو می کنید “امروز چندمه” و یکی از نتایج جستجو را باز می کنید، مثلا تاریخ امروز نوآورد را!

امروز چندمه و تاریخ امروز ایران

امروز چندمه و تاریخ امروز ایران

نوآورد با ارائه ابزار آنلاین امروز چندمه، کوشیده است تا به صورت سرعت، دقیق و آنلاین اطلاعات مربوط به تاریخ امروز میلادی، شمسی و قمری را فراهم آورد. امید است شما کاربران عزیز بتوانید اطلاع مورد نیاز خود را با استفاده از این ابزار کسب نمایید.

اگر فکر می کنید این ابزار دارای نقاط ضعفی است که باید اصطلاح گردید یا فاقد یک ویژگی کلیدی است این مسئله را در زیر این مقاله در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پس از بررسی اصطلاحات لازم صورت پذیرد.

تلاش نوآورد آن است که همه ابزار های ارائه شده بتوانید دارای بهترین عملکرد ممکن باشند و از این جمله ابزار تاریخ امروز است؛ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

نیازمندیها

تبلیغ گوگل

نیازمندیهای تهران

آگهی خرید و فروش خودرو

رویدادهای تاریخ امروز ایران و جهان

شکست رومیان و کشته شدن امپراتور روم در نبرد تیسفون

بیست و نهم ماه می سال ۳۶۳ میلادی در کنار دجله، در محلی که اینک در آنجا شهر بغداد واقع شده است و نه چندان دور از شهر تیسفون (مدائن) پایتخت امپراتوری ایران، جهان باستان شاهد نبرد سخت ۶۰ هزار لژیونر رومی با ۸۰-۶۵ هزار سرباز ایرانی به فرماندهی سپهبد «مرنا» بود.

فرماندهی رومیان را ژولیان فلاویوس کلودیوس ژولیانوس امپراتور روم شخصا برعهده داشت. میدان این جنگ، شش فرسنگی (۳۶ کیلومتری) شمال تیسفون نوشته شده است.

سالروز درگذشت وُلتر

ولتر (فرانسوا ماری آروون) از بزرگترین فلاسفه، نویسندگان، طنزنگاران و روشنگران اروپایی سی ام ماه می سال ۱۷۷۸ در آستانه انقلاب فرانسه دیده از جهان فرو بست. وی که افکارش در شکل گیری انقلاب فرانسه تاثیر زیاد داشت ۲۱ نوامبر سال ۱۶۹۴ تولد یافته بود.

وُلتِر در بیست و سه سالگی به خاطر طنزی که نوشته بود یازده ماه از عمر خود را در زندان باستیل گذرانید و در سال ۱۷۲۶ به خاطر نوشتن طنزی دیگر به انگلستان تبعید شد و سه سال در آنجا بود.

در سال ۱۷۳۴ دوباره اورا از پاریس تبعید کردند. ولتر بسال ۱۷۴۹ به دعوت فردریک قیصر پروس (آلمان) به آنجا رفت و مدتها از نزدیکان و معاشران وی بود.

تاریخ امروز ایران و جهان - سالروز درگذشت ولتر

تاریخ امروز ایران و جهان – سالروز درگذشت ولتر

آگهی همشهری

آگهی خرید خانه در تهران

ثبت آگهی رایگان

ارسال رایگان آگهی

درج آگهی

روزی که چرچیل، مصدق و مائو را دو دشمن انگلستان نامید

وینستون چرچیل نخست وزیر وقت انگلستان ۳۰ می ۱۹۵۲ در پارلمان این کشور گفته بود: “ما اینک در برابر دو مخالف (مبارز) قرار داریم ـ مصدق و مائو. هر دو نسبت به کارهایی که می کنند تعصب دارند و همین تعصّب منجر به لجبازی و یکدنگی آنان شده است و به «مذاکره» فرصت نمی دهد.

مائو برای حمله به نیروهای غرب در کره بیش از یک میلیون داوطلب به مرز فرستاده و مصدق به هلند رفته است تا با نطق و مصاحبه حملات تازه ای به ما کند. زیان عمومی این مبارزه لفظی کمتر از حمله سیل آسای قریب الوقوع داوطلبان مائو نیست و …. [مصدق هشتم خرداد ۱۳۳۱ وارد هلند شده بود].

روزی که پاکستان اتمی شد

وقایع تاریخ امروز را سالروز اتمی شدن کشور پاکستان به پایان می رسانیم. بیست و هشتم ماه می ۱۹۹۸، پاکستان در نزدیکی مرز بلوچستان با افغانستان پنج آزمایش اتمی زیرزمینی انجام داد و وارد گروه اتمی های جهان شد.

«میان محمد نواز شریف» نخست وزیر وقت پاکستان همان روز (۲۸ می ۱۹۹۸) در توجیه اتمی شدن پاکستان گفت که با اتمی شدن هند، اقدام ما اجتناب ناپذیر بود.

هدف ما از اتمی شدن، بازداری از تعرّض و تصور حمله نظامی به پاکستان است. امروز روز بزرگی در تاریخ پاکستان است. ما، دیگر دیکته دیگران را نخواهیم نوشت.

امروز در تاریخ - روزی که پاکستان اتمی شد

امروز در تاریخ – روزی که پاکستان اتمی شد

تاریخ امروز چندمه – ابزار آنلاین

در زبان ها و کشورهای دیگر نیز از چنین ابزارهای آنلاینی استفاده می شود تا از تاریخ روز و ساعت رسمی اطلاع یابند. برای نمونه اگر در گوگل عبارت today’s date یا today date یا current date را جستجو کنید

با مجموعه ای از ابزارهای آنلاین نمایش تاریخ و زمان مواجه خواهید شد برای نمونه یکی از مهم ترین کارکردهای سایت DateAndTime همین است.

البته برخی از این سایت ها قابلیت های دیگری نظیر نمایش تقویم میلادی و یا نمایش آب و هوا را نیز دارند، اما چون به نظر نمی رسید که تقویم تا آن اندازه مورد نیاز کاربران باشد، این قابلیت در ابزار امروز چندمه گنجانده نشده است.

در اینجا لازم است به یک نکته اشاره شود که با توجه به اینکه همه افرادی که از ابزار تاریخ امروز استفاده می کنند انتظار دارند که تاریخ دقیق روز به میلادی و قمری و نیز شمسی را مشاهده نمایند،

لذا تلاش زیادی صورت گرفته تا تاریخ ها به خصوص تاریخ قمری که از روش های محاسباتی پیروی نمی کند دقیق باشد و تا جای ممکن هیچ خطایی در تعیین آن وجود نداشته باشد.

همچنین در ابزار امروز چندمه، تاریخ قمری، بر اساس تاریخ رسمی ایران است و بر خلاف تقویم های متداول که معمولا در تعیین روز اول ماه رمضان یا عید فطر و برخی روزهای دیگر دچار یک روز خطا هستند، در این ابزار تلاش شده تا جای ممکن هیچ خطایی رخ ندهد.

درج آگهی رایگان

تاریخ میلادی امروز

یکی از مهم ترین بخش های ابزار آنلاین تاریخ امروز چندمه به تقویم میلادی یا اصطلاح تاریخ میلادی امروز اختصاص دارد. تقویم میلادی که در جهان با نام تقویم گرگوری (Gregorian Calendar) شناخته می شود، همانگونه که از نامش بر می آید مبداش میلاد حضرت عیسی(ع) می باشد.

تاریخ میلادی امروز در واقع همان تاریخ قدیمی رومی است که در عصری که مسیحیت دین رایج در روم گردید مبدا آن به تولد حضرت مسیح تغییر یافت. قرن ها مسیحیان از این تقویم که به تقویت جولین یا ژولین یا ژولیانی معروف است استفاده می کردند

ولی به علت خطای اندکی که در تعیین اندازه هر سال در این تقویم وجود داشت در سال ۱۵۸۲ به دستور پاپ گرگوری سیزدهم قوانین کبسیه گیری تاریخ جولین اندکی تغییر یافت و پس از آن نام تاریخ گرگوری را بر روی آن نهادند. امروز بجز چند کشور، تاریخ رسمی همه کشورهای جهان تاریج گرگوری است.

تقویم و تاریخ میلادی، همانند تقویم شمسی و تاریخ جلالی بر اساس گردش زمین به دور خورشید ایجاد شده است و یک سال آن برابر یک دور گردش زمین به دور خورشید است که اندکی بیش از ۳۶۵ روز می باشد.

گاهشمار میلادی دارای ۱۲ ماه می باشد که اولین ماه، ژانویه و آخرین ماه، دسامبر می باشد و به ترتیب عبارتند از

ژانویه، فوریه، مارس، آوریل، می، ژوئن، ژوئیه، اوت، سپتامبر، اکتبر، نوامبر، دسامبر. در جدول زیر ماه های میلادی به ترتیب و به همراه تعداد روزهای هر ماه میلادی و شکل نوشتن آنها در زبان انگلیسی نوشته شده است.

ردیف نام ماه میلادی نام ماه به انگلیسی تعداد روزها معنی نام هر ماه
۱ ژانویه January ۳۱ یانوس – خدای دروازه ها و آغازها و پایان ها
۲ فوریه February ۲۸ یا ۲۹ فبروس – خدای مرگ
۳ مارس March ۳۱ مارس – خدای جنگ
۴ آوریل April ۳۰ از واژه لاتین به معنی «باز شدن»، اشاره به باز شدن گلها دارد.
۵ مه May ۳۱ الهه بهار، گرمی و فزونی ۶ ژوئن June ۳۰ یونو – الهه رومی و همسر ژوپیتر ۷ ژوئیه July ۳۱ ژولیوس سزار – امپراطور روم ۸ اوت August ۳۱ آگوستوس – اولین امپراطور روم ۹ سپتامبر September ۳۰ سِپتِم – در زبان لاتین به معنای هفت ۱۰ اکتبر October ۳۱ اوکتو – در زبان لاتین به معنای هشت ۱۱ نوامبر November ۳۰ نُووِم – در زبان لاتین به معنای نه ۱۲ دسامبر December ۳۱ دِسِم – در زبان لاتین به معنای ده

تاریخ امروز قمری

همانگون که ابزار تاریخ امروز چندمه در بالای این صفحه مشاهده می نمایید، ردیف دوم جدول به تاریخ امروز قمری اختصاص دارد. تاریخ قمری یا تقویم قمری که به آن تقویم اسلامی (Islamic Calendar)

یا تقویم هجری (Hijri Calendar) نیز گفته می شود، برخلاف تاریخ میلادی گرگوری و تاریخ شمسی، بر اساس گردش ماه به دور زمین طراحی شده است.

اما با تاریخ خورشیدی از لحاظ مبدا که همان تاریخ قمری هجرت حضرت محمد(ص) از مکه به مدینه می باشد، شبیه است. سال قمری حدود ۱۰ روز از سال شمسی کوتاه تر بوده و تقریبا ۳۵۵ روز می باشد.

امروز در کشورهای اسلامی، برای مناسب های مذهبی از تاریخ قمری استفاده می شود و تاریخ رسمی این کشورها مانند بیشتر کشورهای دیگر همان تاریخ میلادی است.

بر خلاف تقویم میلادی و تاریخ شمسی،

برای محاسبه تعداد روزهای هر ماه قمری نمی توان از روش های محاسباتی و الگوریتمی استفاده نمود، بلکه شروع هر ماه قمری با رویت هلال ماه می باشد و اصولا تاریخ قمری بر اساس مشاهده است تا محاسبه.

البته در تقویم قمری، در برخی روش ها از محاسبات الگوریتمی نیز استفاده می شود که به آن تقویم هجری قمری قراردادی گفته می شود. این روش بر اساس مشاهده هلال ماه نیست بلکه بر پایه محاسبات خطی بوده و تقویم قمری پذیرفته شده در جهان از این روش استفاده می کند.

سال قمری دارای ۱۲ ماه می باشد که اولین ماه آن، محرم و آخرین ماه ذیحجه است. ماه های سال قمری به ترتیب عبارتند از محرم، صفر، ربیع الاول، ربیع الثانی، جمادی الاول، جمادی الثانی، رجب، شعبان، رمضان، شوال، ذیقعده و ذیحجه.

تاریخ امروز چندمه - تاریخ میلادی امروز

تاریخ امروز چندمه – تاریخ میلادی امروز

تاریخ امروز چندمه همیشه دقیق و مطمئن

محاسبه تاریخ امروز قمری با پیچیدگی هایی مختلفی می تواند همراه شود، از لحاظ اینکه تعداد روزهای هر ماه و شروع ماه جدید بر اساس مشاهده حلال ماه می باشد و این موضوع به خصوص در زمان هایی مانند آغاز و پایان ماه رمضان از اهمیت زیادی بر خوردار است.

با این وجود ابزار آنلاین تاریخ امروز چندمه نوآورد بدون هیچ گونه خطایی تاریخ قمری را به شما اطلاع می دهد.

این موضوع یعنی توجه به دقیق و صحیح بودن تاریخ نمایش داده شده در ابزار تاریخ امروز چندمه علاوه بر تقویم قمری در مورد تقویم میلادی و خورشیدی نیز صادق است، پس بدون نگرانی می توانید این ابزار آنلاین استفاده کنید.

البته احتمال بسیار اندکی در خصوص عدم تطابق دقیق تاریخ قمری وجود دارد، که ما با بررسی منظم کوشیده ایم چنین خطایی حتی در حد یک روز هم بروز نکند.

در این مطلب کوشیدیم تا بتوانیم با ارائه ابزار آنلاین امروز چندمه، تاریخ امروز، متشکل از تاریخ میلادی امروز، به همراه تاریخ قمری و شمسی را در اختیار شما قرار دهیم. به علاوه ساعت رسمی ایران نیز در ابزار گنجانده شده است. در ادامه مطلب، اندکی در خصوص ویژگی های ابزار امروز چندمه توضیح داده شد

و نیز مطالبی در زمینه تقویم میلادی و تقویم قمری توضیح داده شده است. امید است استفاده از این ابزار برای شما رضایت بخش بوده باشد. لطفا نظرات و دیدگاه های خود را با نوآورد در میان بگذارید.

برای انجام پایان نامه کلیک کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی